Tuesday, June 30, 2009

Panduan Memasang Sistem Affiliate



“Mahukah Anda Memiliki Sekumpulan Agen Pemasaran Online Yang Mampu Meningkatkan Hasil Penjualan Dan Keuntungan Produk Anda Melebihi 100%?”
Pelajari Langkah Demi Langkah Pemasangan Sistem Affiliate Ke Dalam Laman Web Jualan Anda Tanpa Perlu Untuk Mengupah Pihak Ketiga Lagi!

Daripada : Safuan Dan Mohd Amirul

Rakan Usahawan Internet Yang Dihormati,

Melihat kepada gambarajah diatas, dapat kita ungkapkan bahawa ramai pemilik “web jualan” iaitu usahawan internet menyedari kepentingan “system affiliate” untuk dipasang dalam laman web jualan mereka.



Pemasangan system affiliate ke dalam laman web jualan sudah terbukti mampu meningkat “hasil jualan” dan juga keuntungan terhadap produk ataupun perkhidmatan yang dipasarkan secara online.

Bagaimana Potensi Penjualan Dan Keuntungan Produk Anda Dapat Ditingkatkan Ke Satu Tahap Yang Lebih Tinggi Menerusi Pemasangan System Affiliate?

Menerusi pemasangan system affiliate ke dalam laman web jualan, anda sebenarnya membuka peluang perniagaan kepada pengguna internet terutama sekali kenalan – kenalan online anda untuk membantu dalam aktiviti promosi produk atau perkhidmatan yang anda tawarkan.

Pengguna yang mendaftar sebagai agen affiliate anda akan menerima satu link promosi yang akan mengandungi nombor ID yang akan membawa identiti mereka sewaktu aktiviti promosi dilakukan.

Contoh link promosi agen affiliate adalah seperti:house

* http://www.domain.com/?aff_id=agen1
* http://www.domain.com/index.php?ref=agen2
* http://www.domain.com/agen3

dan sebagainya.

Seterusnya apabila pengguna internet yang melayari ke laman web pengusaha produk menerusi link agen affiliate tersebut membuat pembelian terhadap produk yang ditawarkan, maka agen affiliate akan diberikan komisyen.

Sebagai seorang pengusaha, membangunkan program affiliate adalah perkara yang menguntungkan kerana:

1. Pengusaha tidak perlu bersusah payah melakukan promosi
2. Pengusaha hanya perlu menguruskan tempahan dan pembelian produk sahaja
3. Segala aktiviti pemasaran dilakukan oleh agen affiliate

Cuba anda bayangkan sekiranya anda memiliki 500 agen affiliate yang bekerja mempromosikan produk anda setiap hari... sudah tentulah hasil penjualan produk akan meningkat kerana aktiviti pemasaran dijalankan dengan meluas!

Peluang Memiliki Kakitangan Pekerja Secara PERCUMA Yang Akan Bertindak Memasarkan Produk Atau Perkhidmatan Anda Ke Serata Tempat Di Internet!

Kebiasaannya apabila membangunkan program affiliate bagi produk atau perkhidmatan yang ingin dipasarkan, tawaran penyertaan program affiliate adalah percuma sahaja. Pengguna tidak perlu untuk membayar sebarang bentuk yuran pendaftaran untuk menjadi agen affiliate.

peopleDengan menawarkan pendaftaran percuma ini, anda akan berpotensi untuk memiliki ramai agen affiliate yang bakal mempromosikan produk dan perkhidmatan anda dengan lebih meluas. Sudah tentu ini akan menjadi satu perkara yang akan menguntungkan anda!

“Gaji” mereka pula hanya perlu anda bayar berdasarkan jumlah jualan yang terhasil mengikut kiraan komisyen. Katakan produk anda berharga RM40.00, maka anda boleh tawarkan komisyen sekitar (5% - 20%) untuk produk fizikal atau (40% - 80%) untuk produk digital.

Anda tidak perlu risau untuk memikirkan perihal membayar upah kepada setiap agen affiliate ataupun membayar gaji setiap bulan kepada mereka kerana hanya agen affiliate yang berjaya membawa hasil sahaja barulah berhak menerima komisyen yang sepatutnya.

Semakin rajin mereka “bekerja” iaitu mempromosikan produk anda, maka semakin tinggilah komisyen mereka!

Walaubagaimanapun, terdapat satu masalah utama yang sering dihadapi oleh usahawan internet yang tiada kemahiran teknikal yang baik iaitu....

Rata - Rata Usahawan Internet Seperti Anda Akan Membazir Wang Untuk Membayar “UPAH” Kos Pemasangan Sistem Script Pada Laman Web Jualan

Ini adalah perkara lazim… Bukan semua usahawan internet mahir mengendalikan system script terutama sekali buat mereka – mereka yang baru sahaja mempelajari cara - cara membina laman web dan pemasaran menerusi internet.

Antara masalah – masalah yang sering dihadapi oleh “usahawan internet” baru dalam pemasangan system affiliate ini adalah seperti:
tick Kurang mahir dengan bahasa pengaturcaraan web seperti HTML, PHP, CSS etc.
tick Tidak faham ASAS penggunaan dan pengurusan system script.
tick Tidak mengerti logik proses kerja system script yang ingin digunapakai.
tick Tidak mengikut prosedur pemasangan script yang betul.
tick Sering beranggapan “susah” untuk memasang script kerana tidak faham arahan.

Disebabkan perkara - perkara diatas, maka ramai yang tidak mampu untuk memasang sistem script affiliate mereka sendiri dan terpaksa untuk meminta pertolongan daripada orang lain. Malah, ada juga golongan yang terpaksa membayar harga upah yang agak mahal sehingga mencecah kepada ratusan ringgit kerana beranggapan script affiliate adalah susah dipasang.

Walaubagaimanapun, masalah tersebut dapat diselesaikan pada hari ini juga dengan kehadiran Panduan Eksklusif Tutorial Pemasangan Sistem Affiliate...

Katakan "Saya Boleh" Pada Diri Anda Hari Ini Kerana Anda Bakal Memiliki Satu Panduan Eksklusif Yang Akan Mengajar Anda Langkah Demi Langkah Pemasangan Sistem Affiliate Ke Dalam Laman Web Jualan Anda Menerusi...

Pakej Tutorial Sistem Affiliate

Untuk Keterangan Lanjut Sila Klik DI SINI

0 comments:

Post a Comment

 
"Semoga Tahun 2011 Menjadikan Kita Lebih Baik Dari Tahun Sebelum-Sebelumnya"
" Suatu Kejayaan Yang Dikecapi Dengan Kepayahan Lebih Nikmat Daripada Suatu Yang Mudah Di Perolehi... Untuk Mencapai Kejayaan Bukanlah Suatu Yang Mudah.. Perlu Perancangan Dan Perlaksaan Yang Rapi.. Sekali Gagal Bukan Bermakna Gagal Selamanya... Bangkit Dan Teruskan Perjuangan... Pasti Cahaya Gemilang Akan Kelihatan... "
" Belajar dan Terus Belajar Adalah Penting Dalam Hidup Ini... Untuk Mencapai Kejayaan, Belajarlah Untuk Memantapkan Lagi Pengetahuan Di Dada... Bila Sudah Berilmu... Praktikkanlah Supaya Kita Lebih Mahir Dan Tidak Lupa.. Bila Sudah Berjaya.. Janganlah Sombong... Kongsilah Ilmu Bersama-sama.. "

Blog Imabiz Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template