Thursday, October 8, 2009

Pakej Mini PLR Dalam Bahasa Malaysia



" Kini Sesiapapun Boleh Memulakan Perniagaan Di Internet Walaupun Tanpa Produk Sendiri "

Tak Perlu Lagi Bersusah Payah Mencipta Produk Sendiri Yang Belum Tentu Laku Dipasaran!!!


Daripada : Julius Salok Kassy
Kuching, Sarawak

Re : Jalan Pintas Membina Empayar Perniagaan Di Internet

Saudara dan saudari yang dihormati,

Adakah anda ingin memulakan perniagaan internet anda yang pertama, tetapi sekarang masih buntu kerana tidak mempunyai produk untuk dijual? Atau anda telahpun menghabiskan banyak masa, tenaga dan wang ringgit untuk mencipta produk sendiri namun sampai saat ini masih juga belum selesai? Dan disebabkan itu, sehingga hari ini anda masih lagi belum menjana RM anda yang pertama dari internet sedangkan rakan - rakan anda yang lain telahpun berjoli sakan dengan hasil pendapatan internet mereka...

Ya, ramai yang ingin memulakan perniagaan diinternet, tetapi lazimnya ramai juga mengambil masa yang agak lama untuk memulakannya kerana:

* Tiada produk sendiri untuk dijual
* Tidak mahir mencipta produk sendiri
* Tidak tahu produk apa yang laris dipasaran
* Tiada pengalaman dan latarbelakang IT
* Tidak tahu bagaimana nak mulakan perniagaan internet
* Tidak mempunyai bajet / modal yang tinggi untuk bermula

Tetapi, jangan menggelabah dan putus asa kerana sebenarnya terdapat 'jalan pintas' untuk mendirikan perniagaan internet anda yang pertama walaupun tanpa produk sendiri. Kaedah ini amatlah mudah dan murah, sehingga anda boleh memiliki 'produk sendiri' anda dalam tempoh kurang dari 24 jam...sungguh mudah! Kaedah yang saya maksudkan ialah:

"Produk PLR"...ya, Produk PLR ialah jalan pintas untuk memiliki produk sendiri tanpa perlu bersusah payah menciptanya!!



Apa Itu Produk PLR??
Produk PLR ( Private Label Rights ) merupakan produk yang boleh dijual semula dan boleh diubahsuai isi kandungannya termasuk meletakkan nama anda sebagai penciptanya. Secara ringkasnya, dengan produk PLR anda boleh:

* Menjual semula produk tersebut dan 100% keuntungan milik anda
* Mengubahsuai isi kandungannya produk tersebut mengikut citarasa anda
* Menukar tajuk produk tersebut mengikut kreativiti anda
* Terjemahkan ke dalam pelbagai bahasa termasuk bahasa Malaysia
* Meletakkan nama anda sebagai penulis / penciptanya
* Mengubahsuai ecover, surat jualan atau laman web yang disertakan
* Menjenamakan semula produk tersebut kepada jenama anda sendiri
* Mengakui hakcipta anda terhadap produk tersebut
* Memberikannya sebagai bonus untuk produk premier / affiliate anda

Inilah yang menjadikan produk PLR sangat berbeza dan lebih hebat berbanding produk MRR / RR yang lain. Sebab itulah produk PLR sentiasa mendapat permintaan yang tinggi dipasaran dan harganya memang mahal berbanding produk lain termasuk produk MRR / RR.

p/s : MRR / RR - produk ini hanya boleh dijual semula sahaja dan anda tidak dibenarkan melakukan sebarang pengubahsuaian.

Dengan memiliki produk PLR, masalah anda yang tidak mempunyai produk sendiri untuk dijual dianggap SELESAI! Dengan terma lesen yang lebih 'advance', produk PLR adalah pilihan yang terbaik bagi memulakan perniagaan internet. Ianya menjimatkan masa, tenaga dan wang anda...malah yang lebih 'advance' lagi ialah, nama anda terpampang di produk tersebut sebagai penciptanya walaupun anda langsung tidak pernah menciptanya tanpa diketahui oleh sesiapa!
Namun begitu, di pasaran tempatan produk PLR ini belum banyak diterbitkan. Hanya terdapat sedikit sahaja produk PLR tempatan dalam Bahasa Malaysia yang berada dipasaran. Selebihnya ialah produk PLR dari luar negara, dan semestinya ianya dalam Bahasa Inggeris. Disebabkan kebanyakan produk PLR dalam Bahasa Inggeris, ianya telah menimbulkan beberapa masalah seperti:




Pasaran yang terhad kerana tidak semua bakal pelanggan anda menguasai Bahasa Inggeris dengan baik.



Topik atau isi kandungan yang lebih 'kebaratan' dan tidak begitu sesuai dengan keperluan pengguna tempatan



Anda terpaksa bekerja keras dan memerah otak untuk menterjemahkan produk PLR tersebut ke dalam Bahasa Malaysia sekiranya ingin menguasai pasaran tempatan



Lazimnya harga produk PLR dari luar negara adalah mahal. Contohnya, sebuah produk ditawarkan pada harga $27 dan jika ditukarkan ke nilai matawang Malaysia ianya bernilai sekitar RM80!

Jika anda benar - benar mahu memulakan perniagaan internet anda hari ini tanpa perlu menghadapi masalah seperti diatas, kini anda berpeluang mengecapinya dan potensi menjana ribuan ringgit sebulan bukan lagi mimpi!!

Untuk Keterangan Lanjut Sila Klik DI SINI

0 comments:

Post a Comment

 
"Semoga Tahun 2011 Menjadikan Kita Lebih Baik Dari Tahun Sebelum-Sebelumnya"
" Suatu Kejayaan Yang Dikecapi Dengan Kepayahan Lebih Nikmat Daripada Suatu Yang Mudah Di Perolehi... Untuk Mencapai Kejayaan Bukanlah Suatu Yang Mudah.. Perlu Perancangan Dan Perlaksaan Yang Rapi.. Sekali Gagal Bukan Bermakna Gagal Selamanya... Bangkit Dan Teruskan Perjuangan... Pasti Cahaya Gemilang Akan Kelihatan... "
" Belajar dan Terus Belajar Adalah Penting Dalam Hidup Ini... Untuk Mencapai Kejayaan, Belajarlah Untuk Memantapkan Lagi Pengetahuan Di Dada... Bila Sudah Berilmu... Praktikkanlah Supaya Kita Lebih Mahir Dan Tidak Lupa.. Bila Sudah Berjaya.. Janganlah Sombong... Kongsilah Ilmu Bersama-sama.. "

Blog Imabiz Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template