Tuesday, December 15, 2009

Score A Program - Teknik Pembelajaran Cemerlang Masakini

Salam imabiz ucapkan kepada pembaca setia blog ini... kita sudah hampir ke penghujung tahun 2009... mungkin ada yang dah nak pasang azam baru.. itu pun kalau azam 2009 dah tercapai... imabiz punyer azam belum tercapaila..

Ok.. berbalik kepada tajuk asal post ini... imabiz nak cerita mengenai laman web berkaitan teknik pembelajaran yang berkesan... teknik ini dinamakan Score A Program... dah ramai yang berjaya dengan cemerlang dalam peperiksaan menggunakan teknik ini... kalau teknik nie dah ade mase imabiz belajar dulu mesti imabiz cemerlang gak nie.. hehe... rugi tak dpt nak guna teknik yang bagus nie... mungkin untuk masa depan imabiz beri pada anak imabiz.. hehe.. lambat lagi la...



Dalam pemerhatian imabiz, teknik yang digunakan adalah teknik ependidikan melalui Pembelajaran Output... di fokuskan kepada ibubapa yang ingin melihat kejayaan anak-anak mereka... jadi ibubapa yang ingin anak mereka cemerlang bolehlah mendapatkan produk yang hebat nie... Program Score A ini bukan program pembelajaran yang biasa... ianya telah diiktiraf oleh banyak agensi kerajaan dan institusi pengajian atas keberkesanannya..

Antara pengiktarafan yang diberikan kepada program ini :

25-8-2002 : Launching of Score A Programme™, Sekolah Wawasan, Subang jaya, Selangor, oleh Deputy Minister of Education, Y.B. Dato' Aziz Shamsuddin.

30-1-2004 : Sarawak Scholars' Night, by Menteri Pertanian Dan Industri Makanan, Sarawak, Y.B. Dato' Sri Haji Adenan Bin Satem.

21-7-2005 : Majlis Penyerahan Score A di Pasir Gudang, JB, oleh Menteri Usahawan Koperasi dan Pembangunan, Y.B. Datuk Mohamed Khaled Nordin.

21-9-2005 : Majlis Menandatangani Perjanjian Pendidikan Anak-Anak Kakitangan Penjara Dengan Score A, oleh Timbalan Menteri, Kementerian Keselamatan Dalam Negeri, Y.B. Dato' Noh Bin Omar.

13-2-2006 : Program Anugerah Pelajar Cemerlang Parlimen Parit Sulong, oleh Menteri Sains, Teknologi Dan Inovasi, Dato' Jamaluddin bin Dato' Mohd Jarjis.

25-3-2006 : Majlis Pelancaran Dan Penyerahan Portal Score A Parlimen Pagoh, oleh Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani Malaysia, Y.B. Tan Sri Dato' Haji Muhyidddin Bin Haji Mohd. Yassin

Mari kita lihat Review Score A Program di TV3... masuk TV3 tue...



dan banyak lagi ulasan produk ini di media elektronik mahupun media cetak yang lain.. anda boleh lihat DI SINI

Jadi Apa sebenarnye Score A Program nie ?

Score A Programme™ adalah satu kaedah PEMBELAJARAN OUTPUT yang interaktif berpandukan sukatan pelajaran kerajaan yang mana telah terbukti berkesan untuk membantu pelajar bersedia menghadapi peperiksaan dan mencapai kecemerlangan A.



Apakah dimaksudkan dengan PEMBELAJARAN OUTPUT??

Pembelajaran Output ialah suatu kaedah pembelajaran yang melatih pelajar mengeluar dan menggunakan segala ilmu yang telah dipelajari di sekolah melalui latihan-latihan yang disediakan di Score A Programme™. Antara kaedah pembelajaran OUTPUT tradisional ialah pembelajaran melalui buku. Kaedah tradisional ini adalah kurang berkesan bagi pelajar kerana setiap latihan yang dilakukan pada buku pelajar akan;


Terpaksa memeriksa jawapan sendiri

Pelajar tidak boleh mengulang soalan melainkan terpaksa membeli buku baru lain

Tiada pemantauan masa semasa pembelajaran,

Terlalu banyak buku latihan akan membebankan pelajar dan

Buku adalah tidak interaktif.



Apakah pula dimaksudkan dengan PEMBELAJARAN INPUT??

Pembelajaran Input adalah proses memasukkan maklumat ke dalam sel-sel otak anda. Pembelajaran sekolah sama ada dengan menghadiri kelas di sekolah mahupun mengikuti kelas-kelas tambahan di pusat-pusat tuisyen, membaca, mengulang kaji dan menghafal merupakan Pembelajaran Input. Terlalu ramai pelajar HANYA menggunakan Pembelajaran Input tanpa PEMBELAJARAN INPUT bagi mengeluar & menggunakan apa yang telah dipelajari, dan inilah punca utama mengapa mereka hanya mendapat pencapaian yang sederhana di dalam peperiksaan mereka. Untuk menyerlah di dalam peperiksaan, pelajar perlu Pembelajaran Output.

Jadi, imabiz rase produk hebat ini memang patut semula pelajar miliki untuk menjamin masa depan yang gemilang melalui keputusan peperiksaan yang cemerlang...

Untuk Keterangan Lanjut Sila Klik DI SINI

0 comments:

Post a Comment

 
"Semoga Tahun 2011 Menjadikan Kita Lebih Baik Dari Tahun Sebelum-Sebelumnya"
" Suatu Kejayaan Yang Dikecapi Dengan Kepayahan Lebih Nikmat Daripada Suatu Yang Mudah Di Perolehi... Untuk Mencapai Kejayaan Bukanlah Suatu Yang Mudah.. Perlu Perancangan Dan Perlaksaan Yang Rapi.. Sekali Gagal Bukan Bermakna Gagal Selamanya... Bangkit Dan Teruskan Perjuangan... Pasti Cahaya Gemilang Akan Kelihatan... "
" Belajar dan Terus Belajar Adalah Penting Dalam Hidup Ini... Untuk Mencapai Kejayaan, Belajarlah Untuk Memantapkan Lagi Pengetahuan Di Dada... Bila Sudah Berilmu... Praktikkanlah Supaya Kita Lebih Mahir Dan Tidak Lupa.. Bila Sudah Berjaya.. Janganlah Sombong... Kongsilah Ilmu Bersama-sama.. "

Blog Imabiz Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template