Wednesday, May 12, 2010

Rahsia Anak Pintar - Untuk Kecemerlangan Anak Anda

Salam sejahtera.. hari ini puas lah jalan-jalan buat blogwalking.. yela.. blog walking adalah salah satu kaedah yang imabiz gemari untuk meningkatkan trafik blog imabiz..

post kali ini adalah untuk berkongsi tentang satu panduan yang telah dilancarkan beberapa hari yang lepas... Panduan yang imabiz maksudkan adalah Rahsia Anak Pintar...



apa sebenarnya Rahsia Anak Pintar nie.. Pendedahan strategi untuk ibu dan bapa mendidik anak mereka dari dalam kandungan sehinggalah anak berjaya dalam karier mereka.. yela.. sekarang imabiz lihat pelajar-pelajar kini semakin pintar dengan mendapat keputusan yang amat cemerlang.. pelabagi rekod baru telah tercipta... dan adakah kita hanya ingin melihat anak-anak orang lain berjaya..??? sudah semestinya dengan didikan ibu bapa yang strategik akan memberikan lebih peningkatan dalam pencapaian anak-anak atau para pelajar..

Apakah strategi yang dikongsikan dalam Rahsia Anak Pintar..??

Strategi 1: Merangsang Minda Bayi Dalam Kandungan
(Menurut kajian, janin berusia 26 minggu dapat mendengar tutur bicara ibu bapa serta memberikan tindakbalas)

Strategi 2: Merangsang Minda Anak 0-2 Tahun
("All children are born geniuses, and we spend the first six years of their lives degeniusing them" R. Buckminster Fuller)

Strategi 3: Merangsang Minda Anak 2-6 Tahun
((Perubahan pada sistem motor menjadi asas yang kuat untuk mereka mempelajari sesuatu. Pada usia ini, kemampuan memori mereka masih lemah dan memerlukan panduan dan dorongan yang rapi daripada ibu bapa supaya pembelajaran dapat berlaku dengan berkesan. Mohd Sharani Ahmad, Pensyarah Psikologi Kanak-kanak)

Strategi 4: Merangsang Minda Anak 6-10 Tahun
(Otak memerlukan perubahan, manakala perubahan memerlukan kemahiran-kemahiran baru bagi merangsang minda untuk terus aktif; Dr. Michael Merzenich(PhD),Neurobiologist, University of California)

Strategi 5: Merangsang Minda Anak Remaja
((Remaja mempunyai tahap pemikiran yang mampu mengkaji perkara abstrak dan perkara logik. Oleh itu remaja mampu memberikan hujah kepada ibu atau bapa tentang sesuatu fakta yang ditimbulkan. Oleh kerana cabaran mendidik anak pada peringkat remaja amat besar, maka strategi yang berlainan perlu diatur)

Strategi 6: Rahsia Kebijaksanaan Ilmuan Islam

Strategi 7: Rahsia Pemakanan Anak Pintar
((Otak yang baik dipenuhi dengan neuron yang subur. Ini dapat diwujudkan melalui pemakanan-pemakanan yang baik bagi membekalkan nutrien-nutrien yang baik untuk saraf. Prof. Pyoir Kuzmich Anokhin, Neurologist Rusia)

Strategi 9 @ Azimat Paling Utama
Teknik 'Hypnagogic Moment'

Dan sekarang tengah harga promosi.. baik ibu dan bapa cepat grab sekarang sebelum harganya dinaikkan sekali ganda pula..

Untuk Keterangan Lanjut Sila KLIK DI SINI

2 comments:

mohad on May 12, 2010 at 3:34 AM said...

info yang menarik..

imabiz on May 12, 2010 at 3:51 AM said...

thank ijad,

Post a Comment

 
"Semoga Tahun 2011 Menjadikan Kita Lebih Baik Dari Tahun Sebelum-Sebelumnya"
" Suatu Kejayaan Yang Dikecapi Dengan Kepayahan Lebih Nikmat Daripada Suatu Yang Mudah Di Perolehi... Untuk Mencapai Kejayaan Bukanlah Suatu Yang Mudah.. Perlu Perancangan Dan Perlaksaan Yang Rapi.. Sekali Gagal Bukan Bermakna Gagal Selamanya... Bangkit Dan Teruskan Perjuangan... Pasti Cahaya Gemilang Akan Kelihatan... "
" Belajar dan Terus Belajar Adalah Penting Dalam Hidup Ini... Untuk Mencapai Kejayaan, Belajarlah Untuk Memantapkan Lagi Pengetahuan Di Dada... Bila Sudah Berilmu... Praktikkanlah Supaya Kita Lebih Mahir Dan Tidak Lupa.. Bila Sudah Berjaya.. Janganlah Sombong... Kongsilah Ilmu Bersama-sama.. "

Blog Imabiz Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template