Wednesday, December 1, 2010

Perkhidmatan Membina Blog Wordpress / Edit Theme Wordpress

salam sejahtera... imabiz rasa makin lama makin pantas masa berlalu... imabiz rasa nak buat kerja 24 jam satu hari macam tak cukuplah... jadi segala tindakan perancangan yang telah dirancang kerapkali terpaksa ditangguh...

kepada pembaca blog imabiz... anda sudah mempunyai blog..?? apa kepentingan blog nie.??? blog nie adalah satu medium yang digunakan oelh seseorang untuk berkongsi sesuatu coretan dengan orang lain.. bagi imabiz Blog Imabiz adalah tempat untuk Imabiz berkongsi sesuatu tidak kira lah berkongsi tutorial, tips, produk terbaru, produk affiliate, teknik marketing, berita terkini dan macam-macam lagi yang kita boleh kongsikan di blog...

Blog boleh dibuat secara percuma sebagai contoh blog ini http://imabiz.blogspot.com imabiz menggunakan blogspot dan ianya sudah semestinya percuma... imabiz pada mulanya mencipta blog ini adalah kerana ingin memperlajari atau mencuba dunia blogger. Macam-macam caralah yang imabiz pelajari menggunakan blogspot nie.. tapi kelemahan blogspot adalah ianya tidak banyak plugin atau add on yang dapat membantu kita memudahkan kerja blogging nie.. dan adakah anda ketahui sebenarnya blogspot nie pada bila-bila masa google boleh delete... almaklumla.. kan kita menumpang... jadi.. ikut dorang puner suka lah nak deleteke nak apa..

Jadi di atas kerisauan yang timbul dan keinginan untuk mempunyai Blog Berbayar maka wujud pulalah Blog Imabiz : http://imabiz.info ... imabiz amat syorkan anda mempunyai blog berbayar jika anda mahu serius dalam arena atau bidang blogger ini.. Blog Berbayar akan membina kreadibiliti anda kerana blog anda lebih profesional dan kelihatan lebih menarik... dan blog berbayar lebih mudah diuruskan kerana terdapat plugin yang boleh ditambah untuk memudahkan kerja kita..

Apa yang penting jika kita membina blog kita adalah jumlah pengunjung yang menjenguk blog kita... aliran trafik masuk ke blog kita amat penting kerana tanpa pengunjung tiada gunalah kita menulis blog tersebut... adakah kita menulis untuk kita seorang membacanya... jadi yang penting kita kene kaji dan pelajari teknik marketing / tarik traffik ke blog kita.. dan bila dah banyak traffik harian yang datang ke blog kita... macam-macam kita boleh buat dekat blog kita untuk menjana pendapatan pasif, antaranya :

1. Tapak Pengiklanan Banner

2. Review / Ulasan berbayar

3. Promosi produk affiliate

4. Promosi produk kita

5. Nuffnang

6. Adsense


dan macam-macam lagi perkara yang kita boleh lakukan...


Untuk makluman anda, imabiz baru sahaja melancarkan perkhidmatan terbaru imabiz iaitu Perkhidmatan Membina Blog Wordpress / Edit Theme Wordpress :

http://imabiz.info/PerkhidmatanMembinaBlogWordpress/


Dan jika anda sudah mempunyai blog berbayar dan hendak edit theme blog tersebut.. anda boleh upah imabiz dengan bayaran serendah RM 50 (bergantung kepada jenis tugasan yang diberikan)


Untuk keterangan lanjut bolehlah hantar emel / YM imabiz menggunakan borang dalam laman web tersebut..

0 comments:

Post a Comment

 
"Semoga Tahun 2011 Menjadikan Kita Lebih Baik Dari Tahun Sebelum-Sebelumnya"
" Suatu Kejayaan Yang Dikecapi Dengan Kepayahan Lebih Nikmat Daripada Suatu Yang Mudah Di Perolehi... Untuk Mencapai Kejayaan Bukanlah Suatu Yang Mudah.. Perlu Perancangan Dan Perlaksaan Yang Rapi.. Sekali Gagal Bukan Bermakna Gagal Selamanya... Bangkit Dan Teruskan Perjuangan... Pasti Cahaya Gemilang Akan Kelihatan... "
" Belajar dan Terus Belajar Adalah Penting Dalam Hidup Ini... Untuk Mencapai Kejayaan, Belajarlah Untuk Memantapkan Lagi Pengetahuan Di Dada... Bila Sudah Berilmu... Praktikkanlah Supaya Kita Lebih Mahir Dan Tidak Lupa.. Bila Sudah Berjaya.. Janganlah Sombong... Kongsilah Ilmu Bersama-sama.. "

Blog Imabiz Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template