Friday, March 11, 2011

SEO Pantas - Cara Pantas Buat SEO

SEO tidak dinafikan memainkan peranan penting untuk menjana trafik ke laman web yang telah kita bangunkan. Dengan teknik SEO yang betul dan tepat maka laman web anda akan berjaya bersaing dengan laman web yang lain dalam keyword atau niche yang sama.

Apa itu SEO ?

SEO atau singkatan kepada Search Engine Optimization ialah kaedah yang digunakan oleh webmaster untuk mendapatkan kedudukan yang tinggi di dalam enjin carian internet. Setiap orang yang memiliki laman web mahukan setiap produk atau perkhidmatan yang ditawarkan mendapat perhatian umum. Jika anda ada produk yang ingin dijual di internet, SEO adalah langkah perlu bagi mempromosi produk anda kerana internet adalah medium yang paling berkesan untuk tujuan pemasaran.

Saya percaya anda sudah pun atau sedang merancang untuk memiliki website sendiri. Setiap maklumat tentang produk juga sudah ada, sekarang siapa yang akan tahu kewujudan anda? Di sinilah gunanya SEO. Tujuannya adalah untuk mengumumkan kehadiran web anda dan menjadikan laman web anda popular di internet. Enjin Carian Internet adalah kunci utama yang perlu diberikan perhatian.

Kenapa Perlu Lakukan SEO

Majoriti penguna termasuklah saya sendiri jika melakukan carian di Google atau Yahoo, kebanyakan mereka hanya akan melihat atau klik pada keputusan carian di page pertama sahaja. Jadi jika laman web kita berada di page pertama enjin carian maka, kebarangkalian untuk mendapatkan trafik tinggi adalah amat besar. Jika trafik yang banyak masuk ke laman web kita, barulah laman web kita semakin popular dan sering dikunjungi.

Saya berikan contoh blog saya sendiri iaitu Imabiz Dot Info - http://imabiz.info

Saya search di google

keyword : Tips Elak Penceraian

keyword : teknik pemasaran efektif

keyword : produk jual semula

Blog Imabiz berada di page pertama keputusan carian.


Di sinilah keberkesanan teknik SEO yang betul dan tepat. Ianya adalah suatu perkara yang sukar jika anda tidak mengetahui teknik yang sebenar. Jadi, biar semua teknik mudah dan pantas untuk SEO ini anda ketahui.


Memperkenalkan

Produk SEO Pantas - Cara Pantas Untuk Index Web Atau Blog



- Produk Dalam Bentuk Video Tutorial Langkah Demi Langkah -


Video 1 : Setup Blog
Bagamana cara atau teknik untuk membina blog atau website yang mesra SEO

Video 2 : Cara Pantas Untuk Index Web atau Blog
Teknik pantas untuk website atau blog anda berada di laman enjin carian

Video 3 : Cara Dapatkan Viral Traffic dan Backlink Dengan Document Sharing
Teknik mendapatkan trafik secara viral dan berterusan dari semasa ke semasa

Video 4 : Autoping dan Autobacklink
Teknik untuk mendapatkan backlink ke website atau blog dengan pantas / satu klik sahaja

Video 5 : Optimise Blog Post Untuk SEO
Teknik paling penting dalam menghasilkan kandungan blog atau website yang mesra SEO


Untuk Mendapatkannya Sila Klik DI SINI

Anda Juga Boleh Mendapatkan Produk Ini Secara Percuma DI SINI

2 comments:

kerja sambilan on April 21, 2011 at 5:18 AM said...

SEO ni memang susah kan??? Saya dah cuba banyak cara, namun hasilnya tak seberapa!!

imabiz on July 26, 2011 at 10:09 AM said...

betul tue.. seo bukan sesuatu yang mudah... tetapi jika kita tahu teknik yang betul.. kita mampu bersaing dengan website lain dengan keyword yang singkat,..

Post a Comment

 
"Semoga Tahun 2011 Menjadikan Kita Lebih Baik Dari Tahun Sebelum-Sebelumnya"
" Suatu Kejayaan Yang Dikecapi Dengan Kepayahan Lebih Nikmat Daripada Suatu Yang Mudah Di Perolehi... Untuk Mencapai Kejayaan Bukanlah Suatu Yang Mudah.. Perlu Perancangan Dan Perlaksaan Yang Rapi.. Sekali Gagal Bukan Bermakna Gagal Selamanya... Bangkit Dan Teruskan Perjuangan... Pasti Cahaya Gemilang Akan Kelihatan... "
" Belajar dan Terus Belajar Adalah Penting Dalam Hidup Ini... Untuk Mencapai Kejayaan, Belajarlah Untuk Memantapkan Lagi Pengetahuan Di Dada... Bila Sudah Berilmu... Praktikkanlah Supaya Kita Lebih Mahir Dan Tidak Lupa.. Bila Sudah Berjaya.. Janganlah Sombong... Kongsilah Ilmu Bersama-sama.. "

Blog Imabiz Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template