Wednesday, July 27, 2011

Software Buat Website Percuma

Untuk membina website bukan lah sesuatu yang sukar jika anda tahu cara atau teknik yang betul... sudah tentu program atau software diperlukan untuk membina sesuatu website.. antara yang popular adalah Dreamweaver... tetapi dreamweaver adalah salah satu software yang boleh dikatakan advance kerana mempunyai pelbagai ciri-ciri untuk memudahkan anda membina sebuah website... tetapi.. yup... ada tetapi... tetapi software ini bukan software percuma... sudah semestinya yang berbayar lebih pro..



jika anda ingin membuat website menggunakan software percuma, imabiz sarankan anda mencuba software kompozer.. software kompozer ini lebih kurang seperti microsoft office juga.. jadi, jika anda sudah sinonim dengan office, maka anda juga akan biasa dengan interface software kompozer...



Download Kompozer : http://kompozer.net/download.php

imabiz kalau nak buat website html / minisite memang selalu guna kompozer nie.. tapi kalau yang advance imabiz guna terus cms wordpress.. wordpress ini sofware yang dipasang ke dalam hosting dan kita kena access ke hosting kita untuk menggunakannya.. kebanyakkan website yang imabiz bina memang banyak menggunakan wordpress kerana ianya mudah diuruskan dan banyak plugin yang akan membantu kita..

jika anda ingin belajar tentang wordpress, anda boleh mendapatkan produk dari imabiz iaitu Panduan Forum Wordpress. Di dalam pakej tersebut terdapat beberapa panduan seperti domain dan hosting / cpanel / pasang wordpress dan sebagainya...

Laman - http://www.panduanforumwordpress.com/

anda juga boleh search di youtube untuk mendapatkan beberapa tutorial untuk menggunakan kompozer / wordpress...

selamat mencuba....

0 comments:

Post a Comment

 
"Semoga Tahun 2011 Menjadikan Kita Lebih Baik Dari Tahun Sebelum-Sebelumnya"
" Suatu Kejayaan Yang Dikecapi Dengan Kepayahan Lebih Nikmat Daripada Suatu Yang Mudah Di Perolehi... Untuk Mencapai Kejayaan Bukanlah Suatu Yang Mudah.. Perlu Perancangan Dan Perlaksaan Yang Rapi.. Sekali Gagal Bukan Bermakna Gagal Selamanya... Bangkit Dan Teruskan Perjuangan... Pasti Cahaya Gemilang Akan Kelihatan... "
" Belajar dan Terus Belajar Adalah Penting Dalam Hidup Ini... Untuk Mencapai Kejayaan, Belajarlah Untuk Memantapkan Lagi Pengetahuan Di Dada... Bila Sudah Berilmu... Praktikkanlah Supaya Kita Lebih Mahir Dan Tidak Lupa.. Bila Sudah Berjaya.. Janganlah Sombong... Kongsilah Ilmu Bersama-sama.. "

Blog Imabiz Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template