Monday, May 11, 2009

Teknik Manipulasi Sistem Kewangan Di Malaysia



Dari meja : Razif Yusof (Penerbit) & Awang NG (Penulis)

Masa : 08:08pm

Salam sejahtera sahabat,

Setiap orang daripada kita tidak akan terlepas daripada membuat sebarang hutang termasuklah anda. Pinjaman peribadi, kad kredit, perumahan dan kereta boleh dikatakan semua orang memilikinya. Rumah dan kereta bukan lagi barangan kehendak tetapi telah menjadi satu keperluan dalam menguruskan kehidupan seharian. Mahu atau tidak, anda terpaksa 'membeli rumah dan kereta ini secara hutang' bagi memastikan anak dan isteri anda hidup dengan lebih selesa. Ya! Anda TERPAKSA BERHUTANG!

Jika anda masih belum sedar, anda sebenarnya secara diam-diam telah termasuk ke dalam PERANGKAP HUTANG!. Sehinggakan di satu saat, anda akan terfikir untuk bekerja lebih masa, mencari peluang pekerjaan yang memberikan gaji yang lebih tinggi, membuat kerja sambilan semata-mata mahu mendapatkan wang yang lebih untuk membayar hutang.

Percayalah! Sebanyak mana pun dan setinggi mana pun gaji atau pendapatan anda sebulan, belum tentu anda mampu menyelesaikan segala hutang-hutang anda sekiranya tiada asas di dalam pengurusan kewangan!

Mahukah anda hidup seperti apa yang saya senaraikan di bawah ini ?

  • Bil elektrik, air, telefon dan segala jenis bil telah tertunggak selama beberapa bulan.

  • Anda hanya mampu membayar 5% sahaja daripada hutang kad kredit pada setiap bulan.

  • Wang gaji dan sumber pendapatan kedua habis semata-mata untuk membayar hutang.

  • Baru awal bulan, poket dah kering!

  • Anda tidak dapat menyimpan walau RM1.00 sekalipun!

  • Anda terpaksa 'sorokkan' kereta kerana takut di tarik oleh pihak bank (dah tertunggak lebih 6 bulan).

  • Rumah teres 2 1/2 tingkat anda kini menunggu masa untuk di lelong!

  • Hidup anda hanya kais pagi makan pagi, kais petang makan petang!

  • Anda hanya menunggu masa untuk di isytiharkan bankrup oleh mahkamah dan di 'senaraihitamkan' oleh pihak bank!

Mengapa perkara begini boleh berlaku? Mengapa ia terjadi ke atas diri anda dan bukannya orang lain? Benar! bukan anda yang minta... tetapi saya mempunyai jawapan yang pasti dan hanya satu jawapan yang tepat sahaja iaitu... kesilapan dalam mengurus dan merancang kewangan anda dengan sempurna!

Pepatah melayu moden ada mengatakan....

"Tiada gunanya anda bergelar kaya, tetapi kaya dengan hutang...!"

Mengikut pendapat pakar-pakar kewangan, seseorang yang bekerja makan gaji perlu mempunyai rezab tunai sekurang-kurangnya 6 bulan gaji. Jika bekerja sendiri, rezab tunai yang perlu dimiliki ialah sebanyak 2 tahun pendapatan! Malah, kata mereka lagi... rezab tunai ini hanya boleh digunakan untuk kecemasan sahaja dan jangan sesekali cuba untuk menggunakannya apabila tidak perlu.

Jika anda sudah mempunyai rezab tunai sebanyak 6 bulan gaji atau 2 tahun pendapatan, ia merupakan satu permulaan yang baik, tetapi apa manfaat yang akan anda perolehi sekiranya hanya boleh digunakan ketika kecemasan sahaja?

Tahukah anda, terdapat satu 'teknik rahsia' yang membolehkan anda membelanjakan rezab tunai tersebut pada bila-bila masa sahaja dan anda juga boleh menikmati dividen (keuntungan) dari jumlah rezab tunai anda pada setiap tahun!

Sebagai contoh, jika rezab tunai anda berjumlah RM50,000 dan kadar dividen yang diperolehi 10% setahun, maka anda akan menerima dividen berjumlah RM5,000 setiap tahun sampai bila-bila walaupun anda telah membelanjakan sebahagian daripada rezab tunai tersebut!

Lebih HEBAT lagi, teknik ini juga akan membantu anda :

  • Mengurangkan kadar faedah pinjaman bank dan kad kredit lebih 50%.

  • Menyimpan 30% atau lebih dari pendapatan anda pada setiap bulan!

  • Menampung perbelanjaan harian seperti keperluan dapur, petrol dan sebagainya.

  • Membayar segala hutang-hutang tepat pada masanya...

  • Memendekkan tempoh bayaran balik pinjaman dan kad kredit!

Pendek kata... anda tidak perlu lagi bekerja lebih masa, menjual, menyertai MLM ataupun bekerja sambilan untuk menampung segala keperluan kewangan anda. Melalui 'teknik rahsia' ini, anda mampu hidup selesa dan bebas dari masalah kewangan...!

Biar saya perkenalkan jalan penyelesaian yang 'TERHEBAT' dan merupakan satu-satunya panduan yang paling lengkap serta tidak ada di mana-mana kedai buku mahupun di internet. Ianya hasil dari pengalaman sendiri sejak tahun 2005 lagi...!



Untuk Keterangan Lanjut Sila Klik DI SINI


0 comments:

Post a Comment

 
"Semoga Tahun 2011 Menjadikan Kita Lebih Baik Dari Tahun Sebelum-Sebelumnya"
" Suatu Kejayaan Yang Dikecapi Dengan Kepayahan Lebih Nikmat Daripada Suatu Yang Mudah Di Perolehi... Untuk Mencapai Kejayaan Bukanlah Suatu Yang Mudah.. Perlu Perancangan Dan Perlaksaan Yang Rapi.. Sekali Gagal Bukan Bermakna Gagal Selamanya... Bangkit Dan Teruskan Perjuangan... Pasti Cahaya Gemilang Akan Kelihatan... "
" Belajar dan Terus Belajar Adalah Penting Dalam Hidup Ini... Untuk Mencapai Kejayaan, Belajarlah Untuk Memantapkan Lagi Pengetahuan Di Dada... Bila Sudah Berilmu... Praktikkanlah Supaya Kita Lebih Mahir Dan Tidak Lupa.. Bila Sudah Berjaya.. Janganlah Sombong... Kongsilah Ilmu Bersama-sama.. "

Blog Imabiz Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template